У науковій та педагогічній спільноті активно обговорюється питання, як можна використати Інтернет-технології, щоб забезпечити молодих людей високоякісною освітою і дати їм шанс на краще життя. Такі технології як web-2, віртуальні, хмарні радикальним чином змінюють навчальні заклади, навчально-виховний процес, природу освіти та її доступність.Комп'ютерна презентація темиДжерело: http://atamanuk.at.ua/Інноваційні педагогічні технології
на уроках в початкових класах
Процес реформування освіти в Україні є спробою застосування нових форм роботи в межах традиційної системи. Результативність у роботі досягається шляхом впровадження інноваційних технологій, пошуками відповіді на питання: «Як навчати, як створити сприятливі умови засвоєння нового матеріалу?».Тому, на мою думку, будь-яка педагогічна технологія буде мертвою, якщо реальні люди, котрі її втілюють, не розглядатимуть дану проблему як цілісну систему в єдності компонентів і взаємозв’язків. Описати технологію – це одне, а реалізувати її на уроці – це зовсім інше. Адже відіграє велику роль відбиток особистості, інтелекту конкретного вчителя. Тому найсерйознішою проблемою реформування освіти є підготовка вчителів, які повинні усвідомити, що слід переходити «від передання знань» до «навчання жити». Розв’язання даного завдання безпосередньо пов’язане з навчально-виховним процесом.Сучасний урок вимагає від педагога оптимального поєднання індивідуальної, парної, групової і колективної форм організації навчальної діяльності учнів.Виховний та розвивальний характер навчально-пізнавальної діяльності на уроці поглиблюється за умови постійного включення учнів у ситуації, де вони повинні:- доводити власну думку, наводити на її захист аргументи, докази, користуватись здобутими знаннями;- ставити запитання вчителю, товаришам, з’ясовувати незрозуміле, поглиблювати процес пізнання;- рецензувати відповіді однокласників, інші творчі роботи, давати поради;- ділитися своїми знаннями з іншими;- допомагати товаришам, коли вони відчувають утруднення, пояснювати незрозуміле;- спонукати до знаходження не одного рішення, а декількох самостійно зроблених;- вільно вибирати завдання, переважно пошукового і творчого характеру;- урізноманітнювати діяльність, включати в пізнання елементи праці, гри та спілкування;- виконувати завдання-максимум, розраховане на читання додаткової літератури, першоджерел, на тривалі спостереження.Значна кількість основних методичних інновацій пов’язана сьогодні із застосуванням інтерактивних методів навчання. Тому, змінивши слова великого китайського педагога Конфуція «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію», можна сформулювати як кредо інтерактивного навчання.Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
Як бачимо, процес навчання потребує напруженої розумової роботи дитини і власної активності у цьому процесі. Мало пояснити, розповісти, продемонструвати. Справжнього результату можна досягти лише за допомогою інноваційного навчання.Уміння і бажання навчатися – це той фундамент, який маю закласти я, як вчитель. Тому перед кожним уроком шукаю відповідь на «вічне» запитання: як побудувати навчальну роботу, щоб вона викликала емоційне піднесення у школярів, неодмінно позитивно впливала на їхні почуття і мислення, збагачувала їх досвідом самостійних пошуків та роздумів.У своїй практиці я використовую різні інноваційні технології, методи, прийоми навчання.Інноваційні методи і прийомиВступСучасна людина, щоб почувати себе у світі комфортно, повинна вчитися постійно, навчання для неї повинно стати природною й цікавою справою. Загальноосвітня школа повинна формувати здібності в учня діяти й бути успішним у ситуаціях відкритого сучасного суспільства, що динамічно розвивається, формувати цілісну систему універсальних знань, умінь, навичок, а також особистої відповідальності учнів, формувати ключові компетентності, що визначають сучасну якість освіти.1. Інноваційні технологіїСучасне життя висуває свої вимоги й вимагає від учителів активно використовувати інноваційні технології в навчальному процесі. Саме їх застосування здатне забезпечити єдність освітніх, розвиваючих і виховних функцій. Ми живемо в цікавому, історично складному часі, будуємо національну модель навчання, що є частиною світового навчального простору.І саме тому час жадає від нас пошуку нових форм роботи на уроці. У сучасній школі для рішення цього завдання застосовуються численні інноваційні технології такі як:- інтерактивні технології;- інформаційно-комунікаційні технології;- технології диференційного навчання;- проблемного навчання;- ігрові технології та інші.Застосування цих технологій сприяє розвитку пізнавального інтересу школярів, інформаційному збагаченню та формуванню в них необхідних здібностей, орієнтує на одержання подальшої освіти з використанням сучасних технологій навчання, створює умови для підвищення й доступності освіти.2. Можливості інноваційних технологій
Інформаційно-комунікативні технології, дозволяють розробити наочне методичне та дидактичне забезпечення уроків англійської мови і світової літератури. На таких уроках учні можуть не тільки пізнати, але й «помандрувати» різними країнами, побачити визначні місця, швидко перевірити свої знання, виконати тренувальні завдання тощо.
Мета інтерактивного навчання – створювання комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість. Потрібно пам’ятати, що суть інтерактивного навчання полягає у тому, що навчальний процес повинен бути постійно наповнений активною взаємодією всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємо - навчанні: вчитель – учень, учень – учень.
Диференційне навчання передбачає :
- творчі завдання;
- надання учням права вибору змісту, методів і форм навчання;
- колективні форми навчання;
- поєднання репродуктивных, проблемно – пошукових методів навчання;
- акцентування успіхів кожного учня ;
- спостерігання за просуванням його в навчальній діяльності та ін.
Методичні умови диференційного навчання:
1) врахування індивидуально-психологічних особливостей учнів;
2) система диференційних завдань;
3) індивідуальна і групповая організація учбової діяльності;
4) оволодіння вчителем методикою диференційного підходау на професійному рівні.
Мета проблемного типа навчання - формування пізнавальної самостійної діяльності учня і розвиток його творчих здібностей. Суттєвою особливістю проблемного навчання є дослідницька діяльність учнів, яка передбачає постановку питань-проблем... Дуже вдало використовувати на уроках ігрові технології .
Діти із задоволенням приймають участь, бо гра-це світ в якому живе дитина. Граючи, вони не помічають, як засвоїли новий матеріал. За допомогою ігор молодші школярі вчаться будувати і конструювати, причому кожний учень має змогу вчитися у своєму стилі. Гра стимулює процес пізнання і навчання дітей. А також привчає їх до сумлінної праці. . У процесі гри в дітей виробляються навички зосередження, самостійного мислення, розвивається увага, дисципліна. Введення в урок ігор чи ігрових моментів робить навчання цікавішим, створює в дітей бадьорий настрій, полегшує подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу.
|
Инновації
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар