Инновації


Кінезіологія як засіб розвитку мовлення та інтелектуальних здібностей дітей з особливими освітніми потребами

Останнім часом спостерігається збільшення кількості дітей з труднощами в навчанні, різними порушеннями в розвитку, труднощами в адаптації, також збільшилася кількість дітей із загальним недорозвиненням мовлення та дізартрією. Для подолання у таких дітей мовленнєвих порушень та попередження розвитку патологічних станів необхідно зміцнювати їхнє психічне здоров’я за допомогою проведення комплексної психокорекційної роботи. Одним зі складових елементів такої роботи є кінезіологічна корекція. Кінезіологія актуальна ще й тому, що на сьогодні значну увагу приділяють дітям з особливими освітніми потребами. У них обмежені можливості пізнавальної діяльності. Діти відстають у розвитку словесно-логічного мислення, не опановують аналізу і синтезу, порівняння й узагальнення. У них недостатньо розвинена ручна моторика, часто порушена координація рухів.

 Перебуваючи на межі педагогіки, психології та медицини, логопедія використовує у своїй практиці нетрадиційні для неї методи і прийоми суміжних наук, що допомагають оптимізувати, роботу вчителя-логопеда. Кінезіологія належить до здоров’язбережувальних технологій. Її вправи спрямовані на збереження здоров’я дітей, корекцію та профілактику відхилень у їхньому розвитку.

 Кінезіологія — це наука про розвиток головного мозку через рух. Її використовують у всьому світі. Засновником наукової кінезіології в Стародавній Греції вважався Асклепіад, який жив понад 2000 років тому. Елементи кінезіології містила давньоіндійська йога, Конфуцій та Гіппократ також користувалися кінезіо терапією.

 Секрет краси і молодості Клеопатри полягав у тому, що вона протягом усього життя використовувала кінезіологічні вправи, за рахунок яких під- тримувала свій мозок в активному стані.

Відомо, що старіння організму починається зі старіння мозку. Підтримуючи мозок у стані молодості, ми не даємо змоги старіти всьому тілу. Фундаментальні роботи В. М. Бехтерева, А. Р. Лурія, Б. Н. Анохіна, і. М. Сечєнова довели вплив маніпуляції рук на функції вищої нервової діяльності та розвиток мовлення. Загальновідомо, що будь-які дії рук або ніг спочатку імпульсами проходять через мозок. Саме такий зв’язок головного мозку і дій узяли за основу засновники цієї науки. Вони стверджують, що обидві півкулі головного мозку можуть ефективно розвиватися через спеціальні дії — кінезіологічні вправи.

 Василь Олександрович Сухомлинський уважав, що рух пальців призводить до порушення мовленнєвих центрів головного мозку і посилення погоджень діяльності мовленнєвих зон. Розвиток інтелекту безпосередньо залежить від сформованості півкуль головного мозку та їхньої взаємодії. Зважаючи на це, дуже важливо застосовувати на практиці цю інноваційну технологію, що зробить доступною тренування «мозку» у дітей дошкільного, шкільного віку та дітей з особливими освітніми потребами.

 Кінезіологія — це наука про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я через певні рухові вправи. Це своєрідна «гімнастика мозку». З її допомогою процес навчання і виконання будь-якого виду діяльності стає ефективнішим. Завдяки «гімнастиці мозку» організм координує роботу правої та лівої півкуль, розвиває взаємодію тіла й інтелекту. Півкулі мозку людини відповідають за певні функції: Права півкуля головного мозку — гуманітарна, образна, творча — відповідає за тіло, координацію рухів, просторове і кінестетичне сприйняття.

 Ліва півкуля головного мозку — математична, знакова, мовленнєва, логічна, аналітична — відповідає за сприйняття слухової інформації, постановку мети і побудову програм. Для того щоб творчо осмислити будь-яку проблему, необхідні обидві півкулі та взаємодія й синхронізація між ними. Кожна з них є не дзеркальним відображенням іншої, а необхідним доповненням.

 Основна мета кінезіології — розвиток міжпівкульної взаємодії та синхронізація роботи півкуль головного мозку, що сприяє активізації розумової діяльності.

 Завдання кінезіології:

·        розвиток міжпівкульної взаємодії;

·        синхронізація роботи півкуль;

·        розвиток дрібної моторики;

·        розвиток здібностей;

·        розвиток пам’яті, уваги, мислення;

·        розвиток мовлення.

Вправи допомагають уникнути стресових ситуацій, поліпшити роботу мозку і всього тіла, а також сприяють гармонійному розвитку особистості та самореалізації у творчому плані. Складаючи комплекси кінезіологічної гімнастики, потрібно брати до уваги методи і прийоми, використовуючи їх як основу.

 Розтягування, дихальні вправи, окорухові вправи, вправи для розвитку дрібної моторики, масаж, вправи на релаксацію поліпшують розумову діяльність, синхронізують роботу півкуль, сприяють запам’ятовуванню, підвищують стійкість уваги, допомагають відновленню мовленнєвих функцій, полегшують процеси читання і письма. Новий навчальний матеріал сприймається більш цілісно і природно, нібито розумом і тілом, а тому краще запам’ятовується.

 Кінезіологічні вправи вдосконалюють механізми адаптації дитячого організму до зовнішнього середовища, знижують захворюваність і роблять життя дитини безпечнішим завдяки таким якостям, як спритність, сила, гнучкість; готують дитину до школи, поступово привчають її витримувати навантаження, проявляти волю; здатні допомогти дитині впоратися зі стресовими ситуаціями і постояти за себе в непростому житті.

 ЯК ПРОВОДИТИ ВПРАВИ?

Вправи проводять у будь-які режимні моменти як динамічні паузи та як частину заняття для дітей дошкільного віку. Час проведення — 3–5 хвилин, у цілому це може становити до 25–30 хвилин на день. Діти мають точно виконувати рухи і прийоми. Вправи проводять у доброзичливій обстановці стоячи або сидячи за столом.

 Для поступового ускладнення вправ можна використовувати:

·        прискорення темпу виконання;

·        виконання з легко прикушеним язиком і заплющеними очима;

·        долучення рухів очей і мовлення до рухів рук;

·        долучення дихальних вправ і методу візуалізації.

Хотілося б звернути увагу ще на кілька важ- ливих моментів у проведенні кінезіологічних вправ:

·        під час занять проводити такі вправи можна тільки в тому випадку, якщо йде стандартне навчання. Творчу діяльність переривати кінезіологічними вправами недоцільно;

·        якщо ж діти мають інтенсивне розумове навантаження, то комплекс вправ краще проводити перед заняттям;

·        кінезіологічні вправи дають як негайний, так і кумулятивний, тобто накопичувальний ефект;

·        під впливом кінезіологічних тренувань в організмі відбуваються позитивні структурні зміни. У разі більш інтенсивного навантаження — значні зміни.

У своїй корекційно-розвивальній роботі з дітьми я використовую такі кінезіологічні вправи.

 ВПРАВИ ДЛЯ НАЙМЕНШИХ І ПОЧАТКІВЦІВ

«Ліхтарики-зірочки» Руки витягнуті перед собою. Одна долоню стиснута в кулак, друга — пальці розчепірені. Ритмічна зміна позицій («зірочки запалилися і згасли»).

 «Кільця» По черзі якомога швидше дитина перебирає пальці рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. ін. Вправу виконують у прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку.

 У роботі зі старшими дітьми вправа «Кільця» може бути використана в ускладненому варіанті: ліва рука змикає вказівний і великий пальці, права — великий і мізинець. У такт рахунку ліва

і права руки роблять одночасні різноспрямовані рухи: ліва рука змикає великий палець по черзі з середнім, безіменним і мізинцем, а права відповідно — з безіменним, середнім і вказівним.

 ВПРАВИ ДЛЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ТА ШКОЛЯРІВ

«Кулак-ребро-долоня» Послідовна зміна позицій на площині столу: долоня, стисла в кулак, долоня ребром на площині столу, розпрямлені долоні на площині столу.

 «Лезгинка» Ліву руку стискають у кулак, великий палець відставлений у сторону, кулак розвернутий пальцями до себе. Прямою долонею правої руки в горизонтальному положенні торкаються мізинця

лівої. Після цього одночасно змінюють положення правої та лівої рук протягом 6–8 змін позицій. Необхідно прагнути швидкості зміни положень.

 «Змійка» Схрестити руки долонями одна до одної, зчепити пальці «в замок», вивернути руки до себе. Рухати пальцем, дотримуючи вказівок ведучого. Палець має рухатися точно і чітко. Торкатися його не можна (тільки на початку навчання, якщо не вдається виконати вправу на зоровому рівні). Послідовно у вправі повинні брати участь усі пальці обох рук. Надалі діти можуть виконувати вправу в парах.

 «Вухо-ніс» Лівою рукою беруться за кінчик носа, а правою рукою — за протилежне вухо. Одночасно відпускають вухо і ніс, плескають у долоні, змінюють положення рук «з точністю до навпаки».

 «Велосипед» Вправу виконують у парах. Діти стають одне навпроти одного, торкаються долонями долонь партнера. Здійснюють рухи, аналогічні тим, що виконують ноги під час їзди на велосипеді.

«Поплескали-погладили»Вправу виконують у парах. Одну долоню кладуть на плече партнера по грі, другу — йому на голову. Необхідно одночасно гладити партнера по голові та поплескувати по плечу. Спочатку можна відпрацювати рух рук на собі, одночасно однією рукою гладити себе по голові, а другою плескати по животу.

  «Горизонтальні вісімки» Витягнути руку вперед, зігнути в лікті, підняти великий палець руки на рівень перенісся, описувати вісімки в горизонтальному полі бачення. Стежити за рухом великого пальця, тільки очима. Малювати вісімки справа наліво і зліва направо, зверху вниз. Повторити 8–10 разів.

 «Дзеркальне малювання»Малювати на аркуші паперу одночасно обома руками дзеркально-симетричні малюнки, літери.

 Я запропонувала вашій увазі лише деякі вправи та ігри. Крім активних вправ, існує дуже багато вправи на релаксацію, окорухові вправи, дихальні, розтягування, масаж та ін.

 Вправи кінезіології універсальні. Вони допомагають дорослим і дітям. Вони дуже прості у виконанні та не вимагають спеціальної фізичної підготовки. Регулярне виконання цих вправ позбавляє втоми, підвищує концентрацію уваги, сприяє підвищенню фізичної та розумової активності.

 З першого дня їхнього проведення діти зацікавлені в участі, з ентузіазмом виконують усі завдання, тому що вони побудовані в логічній послідовності, з поступовим ускладненням завдань і цікаві тим, що їх виконують навіть космонавти під час підготовки до польотів у Космос. Деякі ігри проводять у формі змагань.

 Кінезіологія — дуже цікавий і ефективний метод роботи, зокрема прості та корисні ігри, що ми можемо використовувати в роботі з дітьми.

Кінезіологія — це наука про розвиток головного мозку через рух.  1

Навчатися у школі складно, про це вам скаже будь-хто з учнів. Але у вчителя є всі можливості для того, щоб поліпшити процес навчання, при чому на це не доведеться витрачати багато часу!

А все завдяки кінезіології – унікальній науці, що вивчає м’язові рухи у будь-яких проявах. Але особливої уваги заслуговує вплив руху на мозкову активність.

Навчальна кінезіологія – це дуже проста та дієва методика.

Виконання відповідних вправ не займе багато часу і неодмінно сподобається дітям! Особливо, якщо мова йде про початкову школу.

Втім, такі вправи будуть корисними і більш старшим школярам, і самим вчителям.

Як це працює?

Кінезіологія – здоров’язберігаюча технологія. Використовуючи її, ви зможете допомогти учням зняти емоційне та фізичне напруження, а заразом ще й забезпечити такі процеси:

  • синхронізацію роботи півкуль мозку;
  • покращення зорово-моторної координації;
  • формування просторового орієнтування;
  • стимулювання інтелектуального розвитку тощо.

Секрет такої ефективності полягає у тому, що спеціальні вправи позитивно впливають на неокортекс – нову кору мозку, яка відповідає за когнитивні процеси, раціональну обробку інформації, мову, логіку тощо.

Тобто, коли новоутворена кора мозку працює на повну силу, підвищується ефективність навчання.

Звучить все це дуже науково, але насправді все просто.

Фактично кінезіологія – це спеціальні фізичні вправи, до того ж здатні поліпшити роботу мозку. Саме їх можна використовувати під час фізкультурних п’ятихвилинок на уроці. Кінезіологічний комплекс включає такі види вправ як окорухові, дихальні, тілесні, для релаксації та розвитку дрібної моторики. Розглянемо найцікавіші з них.

ЯК ПРОВОДИТИ ВПРАВИ?

Вправи проводять у будь-які режимні моменти як динамічні паузи та як частину заняття для дітей дошкільного віку. Час проведення — 3–5 хвилин, у цілому це може становити до 25–30 хвилин на день. Діти мають точно виконувати рухи і прийоми. Вправи проводять у доброзичливій обстановці стоячи або сидячи за столом.

 2.Лобно-потиличний обхват Допомагає зосередитися та налаштуватися на навчальний процес, тому чудово підходить для виконання на початку уроку. Попросіть учнів сісти рівно, а потім покласти одну долоню на лоба, іншу – на потилицю. Потім треба заплющити очі, сконцентруватися на майбутньому занятті та зробити кілька глибоких вдихів-видихів.

Слон. Цікава вправа, яка допоможе підняти настрій та розслабитися. Запропонуйте дітям стати та нахилити голову до лівого плеча. Далі треба:

  • витягнути руку (ніби хобот слона);
  • почати малювати нею горизонтальну вісімку від центру зорового поля і вгору проти годинникової стрілки;
  • очима треба пильно стежити за кожним рухом пальців.

Вправа виконується повільно, по 3-4 рази кожною рукою.

Ковпак мудреця. Ця вправа загострює слух, покращує рівновагу, одночасно підвищуючи розумові та фізичні здібності. Виконувати її учні можуть стоячи чи сидячі:

  • голову треба тримати прямо, але шия та підборіддя при цьому мають бути розслаблені;
  • треба взятися за вуха так, щоб великий палець опинився з тильного боку, а всі інші – попереду;
  • виконується масаж вух зверху донизу, а дійшовши до мочки, м’яко масажується і вона.

Вправа повторюється чотири рази.

         Сова Цю вправу можна виконувати під час уроку для зняття напруження. Вона стимулює приток крові до головного мозку та сприяє поліпшенню уваги. Станьте перед учнями та запропонуйте їм повторювати за вами наступні рухи:

  • праву руку покладіть на лівий м’яз між шиєю та плечем;
  • стисніть м’яз та починайте поволі повертати голову зліва направо;
  • потім починайте рух в зворотній бік;
  • губи складіть трубочкою і на видиху вимовляйте «ух!»;
  • поміняйте руку, поклавши її на правий м’яз та повторіть вправу.

Дзеркальне малювання

Ця вправа здатна зняти напругу з рук та очей, а також допомагає синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи.

Покладіть на стіл перед кожним учнем чистий аркуш та попросіть їх взяти в кожну руку по олівцю. А отім можна починати малювати обома руками дзеркально-симетричні малюнки: цифри, літери, квіточки, будь що! Такі вправи дуже подобаються дітям.

ВПРАВИ ДЛЯ НАЙМЕНШИХ І ПОЧАТКІВЦІВ

«Ліхтарики-зірочки»

Руки витягнуті перед собою. Одна долоню стиснута в кулак, друга — пальці розчепірені. Ритмічна зміна позицій («зірочки запалилися і згасли»).

 «Кільця»   По черзі якомога швидше дитина перебирає пальці рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. ін. Вправу виконують у прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку.У роботі зі старшими дітьми вправа «Кільця» може бути використана в ускладненому варіанті: ліва рука змикає вказівний і великий пальці, права — великий і мізинець. У такт рахунку ліва                                                                        4.

і права руки роблять одночасні різноспрямовані рухи: ліва рука змикає великий палець по черзі з середнім, безіменним і мізинцем, а права відповідно — з безіменним, середнім і вказівним.

 ВПРАВИ ДЛЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ТА ШКОЛЯРІВ

«Кулак-ребро-долоня»   Послідовна зміна позицій на площині столу: долоня, стисла в кулак, долоня ребром на площині столу, розпрямлені долоні на площині столу.

  «Лезгинка»   Ліву руку стискають у кулак, великий палець відставлений у сторону, кулак розвернутий пальцями до себе. Прямою долонею правої руки в горизонтальному положенні торкаються мізинця

лівої. Після цього одночасно змінюють положення правої та лівої рук протягом 6–8 змін позицій. Необхідно прагнути швидкості зміни положень.

 «Змійка»Схрестити руки долонями одна до одної, зчепити пальці «в замок», вивернути руки до себе. Рухати пальцем, дотримуючи вказівок ведучого. Палець має рухатися точно і чітко. Торкатися його не можна (тільки на початку навчання, якщо не вдається виконати вправу на зоровому рівні). Послідовно у вправі повинні брати участь усі пальці обох рук. Надалі діти можуть виконувати вправу в парах.            5.

 «Вухо-ніс»Лівою рукою беруться за кінчик носа, а правою рукою — за протилежне вухо. Одночасно відпускають вухо і ніс, плескають у долоні, змінюють положення рук «з точністю до навпаки».

 «Велосипед» Вправу виконують у парах. Діти стають одне навпроти одного, торкаються долонями долонь партнера. Здійснюють рухи, аналогічні тим, що виконують ноги під час їзди на велосипеді.

«Поплескали-погладили»Вправу виконують у парах. Одну долоню кладуть на плече партнера по грі, другу — йому на голову. Необхідно одночасно гладити партнера по голові та поплескувати по плечу. Спочатку можна відпрацювати рух рук на собі, одночасно однією рукою гладити себе по голові, а другою плескати по животу.                                               6.

 «Горизонтальні вісімки»Витягнути руку вперед, зігнути в лікті, підняти великий палець руки на рівень перенісся, описувати вісімки в горизонтальному полі бачення. Стежити за рухом великого пальця, тільки очима. Малювати вісімки справа наліво і зліва направо, зверху вниз. Повторити 8–10 разів.

 «Дзеркальне малювання»Малювати на аркуші паперу одночасно обома руками дзеркально-симетричні малюнки, літери.

 Це лише частина вправ, яку пропонує кінезіологія. Як бачите, нічого складного, навпаки, все дуже просто і навіть весело. І головне, допомагає активізувати процес навчання!

 Кинезіологія - це наука про м'язи і рухи, які вони виконують, але якщо говорити про психологічний аспект, то це поняття набагато ширше - це наука про рух наших почуттів, думок і м'язів.

Читання – найкраще навчання!

 

Як же людині без звука і слова,

Без задушевної казки й розмови?

Думаю я , що таке неможливе,

Навчитись читати – це щастя, це диво !

 

   Завдання цього розділу вчать: знайди слово,склади речення ,співвіднеси схеми, познач наголос, поєднай малюнок зі схемою , знайди букві місце, впи- ши тільки голосні , виділи останній звук , збери і надрукуй , розв’яжи ребус, кросворд.      

Василенкова Світлана Вікторівна

ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ «Піснезнайка» В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ.

Напередодні третього тисячоліття помітно збільшився попит на пошуки концепції нової школи та освіти. Виникла необхідність гармонізації ціннісних, духовних та практичних взаємин між людьми та зовнішнім світом.

 

Яскравим прикладом такого підходу до навчання є методико-педагогічна технологія «Піснезнайка». Використання якої дає можливість дітям легко засвоювати матеріал шкільної програми і водночас зберегти їх здоров’я, покращити працездатність, зекономити час для додаткових розвиваючих заходів.

 

Програма розвиває дітей також і духовно. Познайомившись з «Піснезнайкою» упевнилась у тому, що ця програма відповідає всім вимогам сьогодення. Так як вона дозволяє використовувати всі органи чуттів у процесі пізнання (а традиційна -  тільки два слух і зір).

Навчання за цим проектом є оригінальним цікавим, зрозумілим для кожної дитини, з використанням засобів мистецтва без механічного зубріння, психоемоційної напруженості. Навчальні пісні записані на аудіо і відео  дисках сприяють невидному і комфортному засвоєнню базових знань з математики. Усі пісні створені на засадах музикотерапії і сприяють не тільки швидкому і комфортному засвоєнню математичних знань, а також нормалізують психоемоційний стан.

 

Я почала працювати за цією методологією з першокласниками, і коли помітила як швидко і міцно діти запам’ятовують складні для молодших школярів терміни, як виразно і легко вони виконують дії додавання і віднімання.

 

У другому класі працювала за навчальним комплектом «Чарівний світ чисел. Множення. Ділення». Використовувала навчальні пісні на фізкультхвилинках, поєднуючи їх з танцювальними рухами. До кінця 2-го класу діти знали вже таблицю множення і вміли нею користуватися.

 

Причому тексти пісень мають не тільки навчальний характер, а й виховний. Виховують культуру поведінки, уміння дружити, вчать любити природу, бути патріотами своєї держави.

В своїй практиці завжди приділяла багато уваги формуванню в учнів умінь і навичок здорового способу життя, профілактиці та подоланню негативних звичок.

Навчала здорового способу життя, як на уроках, так і в позаурочний час.

Учні з великим зауваженням співають і запам’ятовують основні правила здорового способу життя.

 

Вважаю, що програма «Піснезнайка» одна з найсучасніших, яка дозволяє вчити дітей комфортно, легко, швидко, без психоемоційних стресів.

 

 

ПІСНЕЗНАЙКА. ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ  «Ти ж мене підманула»

 

2 х 2 =4       ДВА НА ДВА ЧОТИРИ БУДЕ, ЦЕ НІХТО З НАС НЕ ЗАБУДЕ;

2 х 3 =6      ДВА НА ТРИ – ЦЕ БУДЕ ШІСТЬ, Я СКАЖУ ВАМ ГАРНУ ВІСТЬ;

2 х 4=8       ДВА НА ЧОТИРИ БУДЕ ВІСІМ, ТЬОХНУВ СОЛОВЕЙ У ЛІСІ;

2 х 5=10     ДВА НА П`ЯТЬ – ТО ДЕСЯТЬ ЗНАЄМ, МИ ПРИРОДУ ЗБЕРІГАЄМ;

2 х 6=12     ДВА НА ШІСТЬ – ДВАНАДЦЯТЬ ЗНАЙ, КВІТКУ В ПОЛІ НЕ зривай;

2 х 7=14     ДВА НА СІМ – ЦЕ ЧОТИРНАДЦЯТЬ, ЗВІРІ ТЕЖ НАС НЕ БОЯТЬСЯ;

2 х 8=16     ДВА НА ВІСІМ ШІСТНАДЦЯТЬ БУДЕ, БЕРЕЖИТЬ ПРИРОД, ЛЮДИ;

2 х 9=18     ДВА НА ДЕВ`ЯТЬ – ВІСІМНАДЦЯТЬ, МИ НЕ БУДЕМ ЛІНУВАТЬСЯ;

2 х10=20    ДВА НА ДЕСЯТЬ БУДЕ ДВАДЦЯТЬ, РАЗОМ ВЕСЕЛО НАВЧАТЬСЯ!

 

«Летка-єнька»

 

3 х 2 =6     ТРИ НА ДВА БУДЕ ШІСТЬ, ХТО ПРАЦЮЄ, ТОЙ І ЇСТЬ;

3 х 3 =9     ТРИ НА ТРИ - ДЕВ`ЯТЬ ЗВИЧАЙНО, МИ РОГЗАДУЄМО ТАЙНИ;

3 х 4=12    ТРИ НА ЧОТИРИ ДВАНАДЦЯТЬ БУДЕ, МИ ТАБЛИЦЮ НЕ  забудем    

3 х 5=15    ТРИ НА П`ЯТЬ - П`ЯТНАДЦЯТЬ ЗНАЄМ, ТАТА Й МАМУ МИ кохаєм

3 х 6=18    ТРИ НА ШІСТЬ – ВІСІМНАДЦЯТЬ, БУДЕМ МИ ЗАВЖДИ стараться;

3 х 7=21    ТРИ НА СІМ – ДВАДЦЯТЬ ОДИН, ТИ НА ЗЕМЛІ ТАКИЙ ОДИН;

3 х 8=24    ТРИ НА ВІСІМ ДВАДЦЯТЬ ЧОТИРИ, МИ ЗА МИР У ВСЬОМУ МИРІ;

3 х 9=27    ТРИ НА ДЕВ`ЯТЬ – ДВАДЦЯТЬ СІМ, ЗИЧИМ ЩАСТЯ МИ УСІМ;

3 х10=30   ТРИ НА ДЕСЯТЬ БУДЕ ТРИДЦЯТЬ, НАМ ЛІНИТЬСЯ НЕ ГОДИТЬСЯ!

 

«Розпрягайте, хлопці, коней»

 

4 х 2 =8       ЧОТИРИ НА ДВА – БУДЕ ВІСІМ, МИ НЕ СМІТЕМО У ЛІСІ;

4 х 3 =12     ЧОТИРИ НА ТРИ – ЦЕ ДВАНАДЦЯТЬ,

                                                      ЛЮБИМ ПЛАВАТЬ ТА КУПАТЬСЯ!

4 х 4=16      ПОМНОЖИТЬ НА ЧОТИРИ – ЗВІСНО БУДЕ ТО ШІСТНАДЦЯТЬ,                                                                        

4 х 5=20     А НА П`ЯТЬ -  ЦЕ Ж РІВНО ДВАДЦЯТЬ!

4 х 6=24    ЧОТИРИ НА шість-ДВАДЦЯТЬ ЧОТИРИ,НЕ СИДи В СВОЇЙ квартирі            

4 х 7=28     ЧОТИРИ НА СІМ – ДВАДЦЯТЬ ВІСІМ, ЗАГАСИ БАГАТТЯ В ЛІСІ!

4 х 8=32     ПОМНОЖЕНО НА ВІСІМ – ТРИДЦЯТЬ ДВА,

4 х 9=36     НА ДЕВ`ЯТЬ-ТРИДЦЯТЬ ШІСТЬ, ПІСНЕЗНАЙКА - ЗВАНИЙ ГІСТЬ!

4 х10=40    ЧОТИРИ НА ДЕСЯТЬ-СОРОК БУДЕ, НІКТО ТАБЛИЦЮ НЕ ЗАБУДЕ!

 

 «Дважди два чотири»

 

5 х 2 =10   П`ЯТЬ НА ДВА, ТО БУДЕ ДЕСЯТЬ, ПОЗНАЄМ  БЕЗМЕЖНИЙ Всесвіт

5 х 3 =15   П`ЯТЬ НА ТРИ-П`ЯТНАДЦЯТЬ БУДЕ, БЕРЕЖИТЬ ПЛАНЕТУ ЛЮДИ;

5 х 4=20    НА ЧОТИРИ, ДВАДЦЯТЬ ЗНАЙ, НА ЧОТИРИ, ДВАДЦЯТЬ ЗНАЙ,

                                                                        ТА ПО ВСЕСВІТУ КРУЖЛЯЙ!

5 х 5=25    П`ЯТЬ НА П`ЯТЬ-ДВАДЦЯТЬ П`ЯТЬ, ВСІ ПЛАНЕТИ МАЄМ ЗНАТЬ;

5 х 6=30 П`ЯТЬ НА ШІСТЬ, ТО БУДЕ ТРИДЦЯТЬ, НАМ ТЕРПІННЯ пригодиться 5 х 7=35 НА СІМ БУДЕ ТРИДЦЯТЬ П`ЯТЬ, ВСЕ НА СВІТІ ХОЧЕМ ЗНАТЬ;

5 х 8=40 П`ЯТЬ НА ВІСІМ –  СОРОК, ЗНАЙ, ТВЕРДО ЗНАЙ, ВІРНО ЗНАЙ, 

                                                                           РІДНИЙ КРАЙ НЕ ЗАБУВАЙ!

5 х 9=45 П`ЯТЬ НА ДЕВ`ЯТЬ – СОРОК П`ЯТЬ, ТРЕБА ВСІМ ТАБЛИЦЮ ЗНАТЬ;

5 х10=50 П`ЯТЬ НА ДЕСЯТЬ - П`ЯТДЕСЯТ,  ТІЛЬКІ ДЛЯ ДІВЧАТ ТІЛЬКИ ДЛЯ ХЛОП`ЯТ!

«Там червона калина…»

 

 

6 х 2 =12      А ШІСТЬ ТА НА ДВА - ДВАНАДЦЯТЬ ЦЕ ЗНОВУ,

                     ШАНУЄМО, ДРУЖЕ, МИ РІДНУЮ МОВУ;

6 х 3 =18      А ШІСТЬ ТА НА ТРИ, ТО ЦЕ ВСІ ВІСІМНАДЦЯТЬ,

                     НЕ ГОЖЕ, НАМ ДІТИ, РІДНОГО ЦУРАТЬСЯ;

6 х 4=24       А ШІСТЬ НА ЧОТИРИ – ЦЕ ДВАДЦЯТЬ ЧОТИРИ,

                     ЖИВЕМО У ЗЛАГОДІ, ШАНІ І МИРІ;

6 х 5=30        А ШІСТЬ ТА НА П`ЯТЬ, ЗВІСНО ТРИДЦЯТЬ ЦЕ БУДЕ,

                      І МИ УКРАЇНЦІ -  ЩИРІ ВСІ  ЛЮДИ;

6 х 6=36        ШІСТЬ НА ШІСТЬ – ТРИДЦЯТЬ ШІСТЬ,  ДРУЗЯМ СЛАВНАЯ ВІСТЬ;

6 х 7=42        ШІСТЬ НА СІМ – СОРОК ДВА, КОЗАЦЬКАЯ СЛАВА ЖИВА;

6 х 8=48        ШІСТЬ НА ВІСІМ – ОТО Ж СОРОК ВІСІМ,  

                                                                                 ТОЙ СОЛОВЕЙ ЗНАЄ У ЛІСІ;

6 х 9=54        ШІСТЬ НА ДЕВ`ЯТЬ – П`ЯТДЕСЯТ ЧОТИРИ,

                      ПІСНЮ МИ ЗАСПІВАЄМО ЩИРУ;

6 х10=60       ШІСТЬ НА ДЕСЯТЬ - ШІСТДЕСЯТ, ПРО ХЛОПЯТ-КОЗАЧАТ!

 

 

«Не дразните собак»

 

 

7 х 2 =14      СІМ НА ДВА – ЧОТИРНАДЦЯТЬ, НЕ ЗАБУДЬТЕ ПРИВІТАТЬСЯ;

7 х 3 =21      СІМ НА ТРИ - ДВАДЦЯТЬ ОДИН, ТИ УКРАЇНИ СЛАВНИЙ СИН;

7 х 4=28      СІМ НА ЧОТИРИ - ДВАДЦЯТЬ ВІСІМ, НЕ ЛАМАЙ ДЕРЕВА В ЛІСІ;

7 х 5=35      СІМ НА П`ЯТЬ -  ТРИДЦЯТЬ П`ЯТЬ, ТРЕБА ЗВІРІВ ЗАХИЩАТЬ;

7 х 6=42      СІМ НА ШІСТЬ – СОРОК ДВА, У ПРИРОДІ Є ДИВА;

7 х 7=49      СІМ НА СІМ – СОРОК ДЕВ`ЯТЬ, ВСІ ПТАХИ ПРО ЛІТО МРІЮТЬ;

7 х 8=56      СІМ НА ВІСІМ – П`ЯТДЕСЯТ ШІСТЬ, ДО ЇДАЛЬНІ ЛЕТИТЬ ГІСТЬ;

7 х 9=63      СІМ НА ДЕВ`ЯТЬ – ШІСТДЕСЯТ ТРИ, ТИ ГОСТИНЦІВ НАБЕРИ;

7 х10=70     СІМ НА ДЕСЯТЬ СІМДЕСЯТ, ПІДГОДУЄМО ЗВІРЯТ!

 

 

«Нас выбирают, мы выбираем…»

 

 

8 х 2 =16     ВІСІМ НА ДВА , ТО Є ДРУЗІ ШІСТНАДЦЯТЬ,

                                                                         БУДЕМО ЩИРО МИ З ВАМИ ВІТАТЬСЯ;

8 х 3 =24     ВІСІМ НА ТРИ,  ТО ВЖЕ ДВАДЦЯТЬ ЧОТИРИ,

                                                                      ЖИВИТЬ У ЗЛАГОДІ, ЖИВИТЬ У МИРІ;

8 х 4=32     ВІСІМ НА ЧОТИРІ, ЦЕ ЗНАЙ ТРИДЦЯТЬ ДВА,

                                                                     ВСЕСВІТ ОБІЙМИ ТОБІ ВІДКРИВА.

8 х 5=40     ВІСІМ НА П`ЯТЬ -  СОРОК, ЗНАЮТЬ УСІ,

                                                                     ВІДПОВІДЬ ШВИДКО ТИ ПОПРОСИ;

8 х 6=48     ВІСІМ НА ШІСТЬ – ЦЕЙ ПІДСУМОК ЗВІСНО,

                                                                     ГОЛОСНО СКАЖЕМО ВСІ – СОРОК ВІСІМ;

8 х 7=56     ВІСІМ НА СІМ         БУДЕ П`ЯТДЕСЯТ ШІСТЬ,

                                                                     ХТО НЕ ПРАЦЮЄ, ТОЙ І НЕ ЇСТЬ;

8 х 8=64    ВІСІМ НА ВІСІМ –   ШІСТДЕСЯТ ЧОТИРИ,

                                                                    ВИ ПРИБЕРИТЬ У СВОЇЙ КВАРТИРІ;

8 х 9=72    ВІСІМ НА ДЕВ`ЯТЬ-СІМДЕСЯТ ДВА, ЛИЧКО УМИВ ТА ЧИСТА ГОЛОВА;

8 х10=80   ВІСІМ НА ДЕСЯТЬ-ВІСІМДЕСЯТ,  ГАРНЕ ОБЛИЧЧЯ У НАШИХ МАЛЯТ!

 

«Чунга-чанга»

 

9 х 2 =18      ДЕВ`ЯТЬ НА ДВА ЗНАЄМ ВІСІМНАДЦЯТЬ,

                                                                          НЕ ГОДИТЬСЯ ТРУДНОЩІВ БОЯТЬСЯ;

9 х 3 =27      ДЕВ`ЯТЬ НА ТРИ – ЗВІСНО ДВАДЦЯТЬ СІМ,

                                                                         ПОБАЖАЄМ УСПІХІВ УСІМ;

9 х 4=36      НУ А ДЕВ`ЯТЬ НА ЧОТИРИ ПЕВНО БУДЕ ТРИДЦЯТЬ ШІСТЬ,

                                                                         НУ А ХТО ТРУДОЛЮБИВИЙ СМАЧНО ЇСТЬ;

9 х 5=45      ДЕВ`ЯТЬ НА П`ЯТЬ – БУДЕ СОРОК П`ЯТЬ,

                                                                         ПОРАХУЕМ ТА ПОЧНЕМ СПІВАТЬ;

9 х 6=54      ДЕВ`ЯТЬ НА ШІСТЬ – П`ЯТДЕСЯТ ЧОТИРИ,

                                                                        А ТЕПЕР ЗА НАС РАДІЙТЕ ЩИРО;

9 х 7=63      ДЕВ`ЯТЬ НА СІМ – ШІСТДЕСЯТ ТРИ, ПІСНЮ ЦЮ З СОБОЮ БЕРИ;

9 х 8=72      ДЕВ`ЯТЬ НА ВІСІМ - ТО ВЖЕ НЕ ДИВА,

                                                                         КОЖЕН СКАЖЕ – ЦЕ СІМДЕСЯТ ДВА;

9 х 9=81      ДЕВ`ЯТЬ НА ДЕВ`ЯТЬ – ЗНАЄМ ЯК ОДИН,

                                                                        ДРУЖНО СКАЖЕМ ВІСІМДЕСЯТ ОДИН;

9 х10=90     НУ, А ДЕВ`ЯТЬ ТА НА ДЕСЯТЬ ВІДПОВІСТИ ДУЖЕ ПРОСТО,

                                                                                                                          -  ДЕВ`ЯНОСТО!

 


Хмарні технології як засіб роботи у класі інклюзивного навчання

У науковій та педагогічній спільноті  активно обговорюється питання, як можна використати Інтернет-технології, щоб  забезпечити молодих людей високоякісною освітою і дати їм шанс на краще  життя. Такі технології як web-2, віртуальні, хмарні радикальним чином змінюють навчальні заклади, навчально-виховний процес, природу освіти та її доступність.

Комп'ютерна презентація теми

Джерело: http://atamanuk.at.ua/

                               Інноваційні педагогічні технології

на уроках в початкових класах


 Процес реформування освіти в Україні є спробою застосування нових форм роботи в межах традиційної системи. Результативність у роботі досягається шляхом впровадження інноваційних технологій, пошуками відповіді на питання: «Як навчати, як створити сприятливі умови засвоєння нового матеріалу?».Тому, на мою думку, будь-яка педагогічна технологія буде мертвою, якщо реальні люди, котрі її втілюють, не розглядатимуть дану проблему як цілісну систему в єдності компонентів і взаємозв’язків. Описати технологію – це одне, а реалізувати її на уроці – це зовсім інше. Адже відіграє велику роль відбиток особистості, інтелекту конкретного вчителя. Тому найсерйознішою проблемою реформування освіти є підготовка вчителів, які повинні усвідомити, що слід переходити «від передання знань» до «навчання жити». Розв’язання даного завдання безпосередньо пов’язане з навчально-виховним процесом.Сучасний урок вимагає від педагога оптимального поєднання індивідуальної, парної, групової і колективної форм організації навчальної діяльності учнів.Виховний та розвивальний характер навчально-пізнавальної діяльності на уроці поглиблюється за умови постійного включення учнів у ситуації, де вони повинні:- доводити власну думку, наводити на її захист аргументи, докази, користуватись здобутими знаннями;- ставити запитання вчителю, товаришам, з’ясовувати незрозуміле, поглиблювати процес пізнання;- рецензувати відповіді однокласників, інші творчі роботи, давати поради;- ділитися своїми знаннями з іншими;- допомагати товаришам, коли вони відчувають утруднення, пояснювати незрозуміле;- спонукати до знаходження не одного рішення, а декількох самостійно зроблених;- вільно вибирати завдання, переважно пошукового і творчого характеру;- урізноманітнювати діяльність, включати в пізнання елементи праці, гри та спілкування;- виконувати завдання-максимум, розраховане на читання додаткової літератури, першоджерел, на тривалі спостереження.Значна кількість основних методичних інновацій пов’язана сьогодні із застосуванням інтерактивних методів навчання. Тому, змінивши слова великого китайського педагога Конфуція «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію», можна сформулювати як кредо інтерактивного навчання.


Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.


Як бачимо, процес навчання потребує напруженої розумової роботи дитини і власної активності у цьому процесі. Мало пояснити, розповісти, продемонструвати. Справжнього результату можна досягти лише за допомогою інноваційного навчання.Уміння і бажання навчатися – це той фундамент, який маю закласти я, як вчитель. Тому перед кожним уроком шукаю відповідь на «вічне» запитання: як побудувати навчальну роботу, щоб вона викликала емоційне піднесення у школярів, неодмінно позитивно впливала на їхні почуття і мислення, збагачувала їх досвідом самостійних пошуків та роздумів.У своїй практиці я використовую різні інноваційні технології, методи, прийоми  навчання. 

    Види технологій

                                

                                     Інноваційні методи і прийоми

Вступ

Сучасна людина, щоб почувати себе у світі комфортно, повинна вчитися постійно, навчання для неї повинно стати природною й цікавою справою. Загальноосвітня школа повинна формувати здібності в учня діяти й бути успішним у ситуаціях відкритого сучасного суспільства, що динамічно розвивається, формувати цілісну систему універсальних знань, умінь, навичок, а також особистої відповідальності учнів, формувати ключові компетентності, що визначають сучасну якість освіти.


1. Інноваційні технології

Сучасне життя висуває свої вимоги й вимагає від учителів активно використовувати інноваційні технології в навчальному процесі. Саме їх застосування здатне забезпечити єдність освітніх, розвиваючих і виховних функцій. Ми живемо в цікавому, історично складному часі, будуємо національну модель навчання, що є частиною світового навчального простору. 

І саме тому час жадає від нас пошуку нових форм роботи на уроці. У сучасній школі для рішення цього завдання застосовуються численні інноваційні технології такі як:

 - інтерактивні технології; 

-  інформаційно-комунікаційні технології;

 - технології диференційного навчання; 

-  проблемного навчання; 

-  ігрові технології та інші. 

Застосування цих технологій сприяє розвитку пізнавального інтересу школярів, інформаційному збагаченню та формуванню в них необхідних здібностей, орієнтує на одержання подальшої освіти з використанням сучасних технологій навчання, створює умови для підвищення й доступності освіти.


2. Можливості інноваційних технологій

Інформаційно-комунікативні технології, дозволяють розробити наочне методичне та дидактичне забезпечення уроків англійської мови і світової літератури. На таких уроках учні можуть не тільки пізнати, але й «помандрувати» різними країнами, побачити визначні місця, швидко перевірити свої знання, виконати тренувальні завдання тощо.
Мета інтерактивного навчання – створювання комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість. Потрібно пам’ятати, що суть інтерактивного навчання полягає у тому, що навчальний процес повинен бути постійно наповнений активною взаємодією всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємо - навчанні: вчитель – учень, учень – учень.
Диференційне навчання передбачає :

 - творчі завдання;
 - надання учням права вибору змісту, методів і форм навчання; 
- колективні форми навчання; 
- поєднання репродуктивных, проблемно – пошукових методів навчання; 
- акцентування успіхів кожного учня ; 
- спостерігання за просуванням його в навчальній діяльності та ін.

Методичні умови диференційного навчання: 
1) врахування індивидуально-психологічних особливостей учнів; 
2) система диференційних завдань; 
3) індивідуальна і групповая організація учбової діяльності; 
4) оволодіння вчителем методикою диференційного підходау на професійному рівні.

Мета проблемного типа навчання - формування пізнавальної самостійної діяльності учня і розвиток його творчих здібностей. Суттєвою особливістю проблемного навчання є дослідницька діяльність учнів, яка передбачає постановку питань-проблем...

Дуже вдало використовувати на уроках ігрові технології .
 Діти із задоволенням приймають участь, бо гра-це світ в якому живе дитина. Граючи, вони не помічають, як засвоїли новий матеріал. За допомогою ігор молодші школярі вчаться будувати і конструювати, причому кожний учень має змогу вчитися у своєму стилі. Гра стимулює процес пізнання і навчання дітей. А також привчає їх до сумлінної праці. . У процесі гри в дітей виробляються навички зосередження, самостійного мислення, розвивається увага, дисципліна. Введення в урок ігор чи ігрових моментів робить навчання цікавішим, створює в дітей бадьорий настрій, полегшує подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу. 
  

Види технологій
1. Особистісно-зорієнтоване навчання
2. Технологія критичного мислення
3. Технологія інтерактивного навчання
4. Проектна технологія
5. Здоровязберігаючі технології
6. Інформаційно-комунікативні технології
7. Технологія розвивального навчання
8. Технологія традиційного навчання
9. Технологія колективного способу навчання
10.Технологія модульного навчання.
11. Хмарна технологія.
12.Технологія проблемного навчання
13. Ігрові технології



Методи навчання
1.Пояснювально – ілюстративний
2.Репродуктивний
3.Проблемне викладання матеріалу
4.Частково – пошуковий
5.Дослідницький

Форми навчання
1.Індивідуальні
2.Групові
3.Фронтальні

Типи уроків
1.Урок засвоєння нових знань
2.Урок формування умінь і навичок
3.Урок  застосування  знань, умінь та навичок
4.Урок узагальнення та систематизації
5.Урок контролю та корекції знань, умінь і навичок
6.Комбінований урок 



   

Немає коментарів:

Дописати коментар