Инновації


Хмарні технології як засіб роботи у класі інклюзивного навчання

У науковій та педагогічній спільноті  активно обговорюється питання, як можна використати Інтернет-технології, щоб  забезпечити молодих людей високоякісною освітою і дати їм шанс на краще  життя. Такі технології як web-2, віртуальні, хмарні радикальним чином змінюють навчальні заклади, навчально-виховний процес, природу освіти та її доступність.

Комп'ютерна презентація теми

Джерело: http://atamanuk.at.ua/

                               Інноваційні педагогічні технології

на уроках в початкових класах


 Процес реформування освіти в Україні є спробою застосування нових форм роботи в межах традиційної системи. Результативність у роботі досягається шляхом впровадження інноваційних технологій, пошуками відповіді на питання: «Як навчати, як створити сприятливі умови засвоєння нового матеріалу?».Тому, на мою думку, будь-яка педагогічна технологія буде мертвою, якщо реальні люди, котрі її втілюють, не розглядатимуть дану проблему як цілісну систему в єдності компонентів і взаємозв’язків. Описати технологію – це одне, а реалізувати її на уроці – це зовсім інше. Адже відіграє велику роль відбиток особистості, інтелекту конкретного вчителя. Тому найсерйознішою проблемою реформування освіти є підготовка вчителів, які повинні усвідомити, що слід переходити «від передання знань» до «навчання жити». Розв’язання даного завдання безпосередньо пов’язане з навчально-виховним процесом.Сучасний урок вимагає від педагога оптимального поєднання індивідуальної, парної, групової і колективної форм організації навчальної діяльності учнів.Виховний та розвивальний характер навчально-пізнавальної діяльності на уроці поглиблюється за умови постійного включення учнів у ситуації, де вони повинні:- доводити власну думку, наводити на її захист аргументи, докази, користуватись здобутими знаннями;- ставити запитання вчителю, товаришам, з’ясовувати незрозуміле, поглиблювати процес пізнання;- рецензувати відповіді однокласників, інші творчі роботи, давати поради;- ділитися своїми знаннями з іншими;- допомагати товаришам, коли вони відчувають утруднення, пояснювати незрозуміле;- спонукати до знаходження не одного рішення, а декількох самостійно зроблених;- вільно вибирати завдання, переважно пошукового і творчого характеру;- урізноманітнювати діяльність, включати в пізнання елементи праці, гри та спілкування;- виконувати завдання-максимум, розраховане на читання додаткової літератури, першоджерел, на тривалі спостереження.Значна кількість основних методичних інновацій пов’язана сьогодні із застосуванням інтерактивних методів навчання. Тому, змінивши слова великого китайського педагога Конфуція «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію», можна сформулювати як кредо інтерактивного навчання.


Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.


Як бачимо, процес навчання потребує напруженої розумової роботи дитини і власної активності у цьому процесі. Мало пояснити, розповісти, продемонструвати. Справжнього результату можна досягти лише за допомогою інноваційного навчання.Уміння і бажання навчатися – це той фундамент, який маю закласти я, як вчитель. Тому перед кожним уроком шукаю відповідь на «вічне» запитання: як побудувати навчальну роботу, щоб вона викликала емоційне піднесення у школярів, неодмінно позитивно впливала на їхні почуття і мислення, збагачувала їх досвідом самостійних пошуків та роздумів.У своїй практиці я використовую різні інноваційні технології, методи, прийоми  навчання. 

    Види технологій

                                

                                     Інноваційні методи і прийоми

Вступ

Сучасна людина, щоб почувати себе у світі комфортно, повинна вчитися постійно, навчання для неї повинно стати природною й цікавою справою. Загальноосвітня школа повинна формувати здібності в учня діяти й бути успішним у ситуаціях відкритого сучасного суспільства, що динамічно розвивається, формувати цілісну систему універсальних знань, умінь, навичок, а також особистої відповідальності учнів, формувати ключові компетентності, що визначають сучасну якість освіти.


1. Інноваційні технології

Сучасне життя висуває свої вимоги й вимагає від учителів активно використовувати інноваційні технології в навчальному процесі. Саме їх застосування здатне забезпечити єдність освітніх, розвиваючих і виховних функцій. Ми живемо в цікавому, історично складному часі, будуємо національну модель навчання, що є частиною світового навчального простору. 

І саме тому час жадає від нас пошуку нових форм роботи на уроці. У сучасній школі для рішення цього завдання застосовуються численні інноваційні технології такі як:

 - інтерактивні технології; 

-  інформаційно-комунікаційні технології;

 - технології диференційного навчання; 

-  проблемного навчання; 

-  ігрові технології та інші. 

Застосування цих технологій сприяє розвитку пізнавального інтересу школярів, інформаційному збагаченню та формуванню в них необхідних здібностей, орієнтує на одержання подальшої освіти з використанням сучасних технологій навчання, створює умови для підвищення й доступності освіти.


2. Можливості інноваційних технологій

Інформаційно-комунікативні технології, дозволяють розробити наочне методичне та дидактичне забезпечення уроків англійської мови і світової літератури. На таких уроках учні можуть не тільки пізнати, але й «помандрувати» різними країнами, побачити визначні місця, швидко перевірити свої знання, виконати тренувальні завдання тощо.
Мета інтерактивного навчання – створювання комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість. Потрібно пам’ятати, що суть інтерактивного навчання полягає у тому, що навчальний процес повинен бути постійно наповнений активною взаємодією всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємо - навчанні: вчитель – учень, учень – учень.
Диференційне навчання передбачає :

 - творчі завдання;
 - надання учням права вибору змісту, методів і форм навчання; 
- колективні форми навчання; 
- поєднання репродуктивных, проблемно – пошукових методів навчання; 
- акцентування успіхів кожного учня ; 
- спостерігання за просуванням його в навчальній діяльності та ін.

Методичні умови диференційного навчання: 
1) врахування індивидуально-психологічних особливостей учнів; 
2) система диференційних завдань; 
3) індивідуальна і групповая організація учбової діяльності; 
4) оволодіння вчителем методикою диференційного підходау на професійному рівні.

Мета проблемного типа навчання - формування пізнавальної самостійної діяльності учня і розвиток його творчих здібностей. Суттєвою особливістю проблемного навчання є дослідницька діяльність учнів, яка передбачає постановку питань-проблем...

Дуже вдало використовувати на уроках ігрові технології .
 Діти із задоволенням приймають участь, бо гра-це світ в якому живе дитина. Граючи, вони не помічають, як засвоїли новий матеріал. За допомогою ігор молодші школярі вчаться будувати і конструювати, причому кожний учень має змогу вчитися у своєму стилі. Гра стимулює процес пізнання і навчання дітей. А також привчає їх до сумлінної праці. . У процесі гри в дітей виробляються навички зосередження, самостійного мислення, розвивається увага, дисципліна. Введення в урок ігор чи ігрових моментів робить навчання цікавішим, створює в дітей бадьорий настрій, полегшує подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу. 
  

Види технологій
1. Особистісно-зорієнтоване навчання
2. Технологія критичного мислення
3. Технологія інтерактивного навчання
4. Проектна технологія
5. Здоровязберігаючі технології
6. Інформаційно-комунікативні технології
7. Технологія розвивального навчання
8. Технологія традиційного навчання
9. Технологія колективного способу навчання
10.Технологія модульного навчання.
11. Хмарна технологія.
12.Технологія проблемного навчання
13. Ігрові технології



Методи навчання
1.Пояснювально – ілюстративний
2.Репродуктивний
3.Проблемне викладання матеріалу
4.Частково – пошуковий
5.Дослідницький

Форми навчання
1.Індивідуальні
2.Групові
3.Фронтальні

Типи уроків
1.Урок засвоєння нових знань
2.Урок формування умінь і навичок
3.Урок  застосування  знань, умінь та навичок
4.Урок узагальнення та систематизації
5.Урок контролю та корекції знань, умінь і навичок
6.Комбінований урок 



   

Немає коментарів:

Дописати коментар