Воспитательные мероприятия


Урок миру
Радіодиктант
Новий рік
Святеова вікторина
7 стежиное до канікул
День щастя
Вербний тиждень
 
До ДНЯ МАТЕРІ
День вишиванки
Українська писанка
Свято останнього дзвоника

Акції "Збери кришки, пляшки"



Проекти дітей з Лего-конструктору






























           
Діти  змагалися між командами дівчаток та хлопчиків у конкурсі з національно-патріотичного     виховання.
Брей-ринг показав, що діти знають традиції українського народу, який одяг носили українці, якими ремеслами володіли, познайомилися з хатним приладдям,  посудом. Радісними діти повернулися додому та розповіли батькам ,що нового вони дізналися на уроці.









 Зустріч з музеєм «Славетні Українці»
Олена Александрівна розповіла учням про славетних українців. Діти із задоволенням слухали розповідь та малювали народні символи України.








Написання листів-малюнків воїнам на передовій.
Діти бажали воїнам повернутися додому живими та здоровими. 
    
                   Учні 2-В класу плетуть сітку 








                                  
Творчі роботи учнів  до Дня української мови та писемності





                           Акція "Схід та Захід разом"











                            Тема «Козацькому роду нема переводу!»
                                         Позакласний захід для учнів 2 класів

                                   
                                     

 Мета: продовжувати ознайомлювати учнів  з героїчним минулим України, зокрема - періодом козаччини. Сприяти вихованню в дітей почуття гордості за історію своєї Вітчизни та її героїв, почуття колективізму,товариськості, добродушності, розвитку творчих та інтелектуальних здібностей вихованців, а також спритності, кмітливості, винахідливості
                                                     Хід уроку
І. Огрмомент
ІІ. Оголошення теми заходу

1.Учитель: Шановні друзі! Щиро й радо вітаємо вас у цій залі. Зібрали нас разом усмішка і святковий настрій, любов і бадьорість,бажання  бути завжди разом - і в будні, і в свята.
Славетні козацькі часи і зараз цікавлять нас. Хлопцям хочеться бути такими ж кмітливими,сміливими і завзятими, як козаки колись. Дівчата теж полюбляють хлопців-лицарів, хоробрих, винахідливих. Сьогодні ми проведемо змагання, які визначать, чи змогли б наші хлопці стати козаками. У цих змаганнях братимуть участь дві команди, кожна команда –козацький кіш зі своїм кошовим отаманом.
Але спочатку пригадаймо героїчне минуле нашого краю, ті далекі часи, коли слава предків наших, відважних козаків, гриміла у всьому світі. І недарма в одній із народних пісень співали:

Дніпро - брате,чим ти славен.
Чим ти красен, чим ти ясен?
Ой, я славен бурлаками.
Низовими козаками…

У ті давні часи ой як тяжко жилося простому народу! З нього нещадно знущалося панство, а тому люди ставали на боротьбу, а потім, уникаючи кари та знущань, залишали милі серцю місця й вирушали в мандри поодинці або сім’ями. Селилися вони на вільних землях, засновували там хутори і займалися  хліборобством, тваринництвом, рибальством. І називали вони себе козаками,тобто вільними людьми.
А деякі тікали ще далі, на низ, за пороги Дніпра - на Хортицю, Томаківку – острови в пониззі Дніпра. І почали цих людей називати низовими або запорізькими козаками.
До лав козацтва вступали найсміливіші, наймужніші, найвитриваліші люди, бо на них чекали військові походи й битви, тривала повсякденна боротьба проти  ворогів.
Запорізьку піхоту вважали найкращою в Європі. А на морі козаки воювали на легких та маневрених човнах-чайках, вели морські бої, визволяли українців з турецької й татарської неволі, охороняли береги.
Козаки воювали з ворогами, а народ оспівував їхній героїзм у думах та піснях, де козак - лицар постає в ореолі геройської слави.
2.Козак Мамай. Я – козак Мамай і до вас потрапив із далекого минулого.
3.Учитель. На машині часу чи як?
4.Козак Мамай. Не знаю, що таке машина часу, та оскільки я – козак-характерник, то вмію робити такі речі, які не вміють робити звичайні люди. І до вас я потрапив не просто так. Заглянувши в майбутнє, я дізнався, що ви не забуваєте минулого своєї Батьківщини, своїх легендарних предків. І вирішив навідатися до вас, щобпознайомитися зі своїми нащадками – юними козачатами. А чи гідні ви носити це звання – юні козачата? Зараз ми це перевіримо через випробування, які я для вас підготував.

 5.Учитель.. Тож доведіть, що козацькому роду нема переводу! Козаки ХХ1 століття завітали до нас на козацькі змагання.

ІІІ. Йде представлення команд і їхніх капітанів – отаманів.

1.Оголошується перший конкурс - «Історична вікторина»

 1. Козацька держава? ( Запорізька Січ)
2.Острів, де жили козаки? (Хортиця)
3.Кому заборонено було навіть ступати на Січ? (Жінкам)
4. Свята покровителька козаків, в честь якої була збудована Церква? (Свята Покрова)
5.Вірний друг козаків? ( Кінь)
6.Козацька зачіска. (Оселедець)
7.Бойове мистецтво козаків. (Бойовий гопак)
8.Козацький човен. (Чайка)
9.Хто такий пластун? (Найкращий козак-розвідник)
10.Що означає слово «козак»? (Вільна людина)
11.Яка головна козацька страва, в яку додавали пшоно? (Куліш)
12.Будівлі, в яких жили козаки.(Курені)

2.Конкурс козаків-любомудрів
Команди отримують конверти із записаними словами. Необхідно вибрати ті, які стосуються козаків. Команда, яка правильно і швидко виконає це завдання, отримає 5 балів. Пропонуються такі слова: булава, машина, трон, гетьман, оселедець, отаман, шаровари, радіо, шабля, маршал, курінь, білет, січ, люлька, бунчук, клейноди, комп’ютер, писар, тавро, корогва, блокнот, чайка, галера.

 3.Конкурс «Бій півнів»
З кожної команди в коло запрошують по одному учаснику, які мають приблизно рівну вагу. Стоячи чи стрибаючи на одній нозі і тримаючи руки за спиною,потрібно виштовхнути з кола суперника.
Вважається переможцем той учасник, суперник  якого став на  дві ноги або розірвав руки.

4.Конкурс «Біг з перешкодами»
Необхідно подолати перешкоди. 
                  



 5.Конкурс «Частокіл»
У наступному конкурсі перемагає  та команда, яка зуміє  швидше відгадати пораду козака Мамая. Для цього необхідно за порядком «зібрати» літери: від найбільшої до найменшої.

 УПОІЖОИЬДЗСОТПРСРМ

Відповідь: Подружись зі спортом!




6.Конкурс отаманів
До журі запрошують отаманів для захисту емблем. Захист емблем.

7.Конкурс  козацького прислів’я
У ньому бере участь уся команда. Тож хай командний дух переможе. Кожній із команд на вибір пропонуються по 2 конверти, в яких лежать розрізані прислів’я, які команда повинна зібрати за 1 хвилину :

а) Борщ/ та/ ка/ша/ ї/ жа/ на/ ша;
б) Ко/ за/цько/му/ ро/ ду/не/ма/пе/ре/во/ду.

 ІV.Заключна частина

Козак Мамай. Друзі, я приємно вражений. Усі учасники команд і глядачі були дуже активними. Молодці, ви добре позмагалися. Настав час підбити підсумки.
               


V.Слово журі. Нагородження переможців.

Учитель. Ось і закінчився наш похід у козацькі часи. Козакам уже час повертатися до рідних домівок.
В крові у нас - козацькі гени,
В душі у нас - Велика січ,
Вона дарує нам натхнення,
Вона співає день і ніч.

 (Дівчата в українських костюмах співають українську пісню)
Козак Мамай. Я переконаний, ви всі гідні називатись  юними козаками.
Нехай же козацькому роду не буде переводу!

                                 Тиждень з математики

                                        

                                       

                                         

                                        

                                       

                                       

                                       

                                         

                                          

                              Кольоровий тиждень                           


                            
                           
                          
                          
                           

Тема. Свято Святого Миколая


Мета: закріпити знання про народні традиції святкування Дня Миколая, приказки, прислів'я, народні ігри та забави, отримані на уроках читання; розвивати зв'язне мовлення дітей, мислення, пам'ять;виховувати любов і повагу до народних звичаїв, традицій, інтерес до минулого України.
Обладнання: ялинка, прикрашена до свята, плакат із назвою свята, приказки та прислів'я, свічки.
                                               
Хід уроку
І. Оргмомент.
ІІ. Привітання.

1. Вчитель. Добрий день дорогі діти! Поважні гості, мої любі та шановні батьки! Сьогодні я хочу вас всіх привітати зі святом Святого Миколая. Отже свято Святого Миколая люблять усі?
-А ви, діти, за що любите це свято?
   
  
  
 Вчитель. Це свято овіяне особливим теплом і радістю. І всі діти з нетерпінням чекають, коли прийде Святий Миколай, щоб подарувати свої пречудові гостинці. А що  ви, дорогі діти, може розповісти про це свято, про Святого Миколая?
2. Читання віршів учнями.
 1.Грудень-місяць наступає,
    Той зимі пора вже буть.             Зима холоди гукає: - Запрягай вітрів у путь!

2. Вітри швидко підхопили
    Хмару з снігом, холоди,                Над землею пролет
іли
                                                             Сніг припав, нема води.
3. На віконечках - малюнки,
   Скоро свято Миколая
   Принесе діткам дарунки разом з ангелом із раю.
4. Я люблю веселий ранок
    Холоднючої зими.                           Як на двір, на стіни й ґанок,
                                                              І на шлях за ворітьми.
5. Упаде на землю промінь,
   Дим пов'ється з димарів,                На ставку підніме гомін
                                                             Зграя галок і граків.
6. Сніг ясним кришталем блище,
    Лютий холод допіка!                      Сонце вгору плине вище,
                                                              Та не гріє здалека.
                           
7. То не місяць ясний сходить,
    Не цісар гряде.                                То до вашого притулку
                                                              Миколай іде.
І приходить він до нас
   Перед Новим Роком.              Щедрим, добрим і багатим . 

(Відео-фрагмент)
 ІІІ. Продовження свята.

1. Вчитель.  Ми вже з вами звикли зустрічати Новий рік з Дідом Морозом і    вважаємо, що так було завжди. Тим часом не так давно в Україні Новий рік  зустрічали зі Святим Миколаєм, більше знаним у народі як Миколай-чудотворець. У зимову ніч, з 18 на 19 грудня, святий Миколай спускався на срібніх санчатах з неба. Сивобородий, у довгій золотистій накидці, він приходив до кожної хати, розкладав подарунки: чи то під подушечки, чи в черевички. Не обминав він жодної дитини.
  Отже Миколай-угодник - один з найулюбленіших народних святих, з іменем  якого пов'язана безліч легенд і переказів.
2. Легенда про Святого Миколая
    Колись дуже давно в одній заможній родині ріс маленький хлопчик — Миколай. Він був дуже добрим, тихим та чуйним хлопчиком. Робив добро, не чекаючи на подяку і славу. І щиро молився і просив у Господа справедливості, миру, добра, милосердя.
Після того, як померли його батьки продав маєток і роздав гроші бідним, а сам став священиком. Своїми молитвами зцілював, охороняв від напастей. Був покровителем подорожніх у путі, а також усіх тварин — диких і свійських. А головне — всім серцем любив дітей .
З особливим шануванням завжди в Україні відзначали свято Миколая. Напередодні 19 груд­ня хлопці, один з яких був переодягнений Миколаєм, обходили двори з піснею і роздавали подарунки дітям (цукерки, горішки тощо), а неслухняним залишали  різочки.У грудні 343 р. Миколай помер.

                                     
 (Відео-фрагмент)
  Вчитель. Я чи є серед вас діти, кому в цьому році св.Миколай залишив різочки? Підніміть руки.
 Немає? Я дуже рада, що ви були добрими, слухняними та чуйними у цьому році.
 - А чи знаєте ви діти, що…
 ІV. Інсценівка. «Святий Микола на небі не сидить, а на землі людям помагає.»
 «Святий Микола на небі не сидить, а на землі людям помагає. Не те що   Касіян - за панича убрався й до Бога пішов жалітися на людей. Вони, - каже, - Миколу шанують, почитають, у його ім'я церкви будують, а мене й не  згадують!»
Бог вислухав Касіяна та й каже до янголів: «Покличте мені Святого Миколу. Скажіть, щоб зараз прийшов!».
- Нема його на небі! - кажуть янголи.   - А де ж він?
- Пішов на Чорне море людей рятувати!
- Почекай, - каже Бог до Касіяна, - Микола прийде, тоді поговоримо!
За якийсь час Бог знову посилає янголів за святим Миколою.
- Нема його, - кажуть янголи, - на землі від пожежі людей рятує!
Утретє посилає Бог янголів за святим Миколаєм.
- Немає його, - кажуть янголи, - він кайдани розбиває, козаків з неволі визволяє!
Аж за четвертим разом з'явився Святий Миколай перед Богом. У старій свитині, мотузком підперезаний, чоботи в болоті й руки у грязюці.
- Де ти був? - спитав Бог. А Святий Миколай йому відповідає: - Помагав мужикові воза з багна витягнути!
- Ось бач, - каже Бог до Касіяна, - за що люди його шанують? Він на небі не сидить, а на землі діло робить, а ти паном тут, на небі, кутки обтираєш. Іди геть від мене! Будуть тебе люди боятися, а не шанувати. Миколу ж будуть згадувати двічі на рік».
З того часу народ святкує Миколая зимою - 19 грудня та весною - 22 травня.
 Вчитель.  Ви знаєте, діти, що найбільше щастя в житті — це робити  добро!
                                  
 -Кажуть, що в цю ніч можна почути срібні дзвіночки — то на санчатах їде Святий Миколай.  (фонограма, дівчата виходять, шикуються)
 - А зараз я подивлюся, які ви розумні, творчі, кмітливі, а головне — друж - ні…

- Я вам прочитаю вірш, а ваше завдання закінчити його. Отже розпочинаймо…
V. Робота над розвитком мовленнєвої діяльності учнів.
1. Вірш-добавлянка

 Порошинки білі нам лоскочуть … (щічки),
 Вдягнемо тепленькі, гарні … (рукавички).
 Підемо на зустріч свята …
(Миколая),
 Все навкруг велично, весело … (співає).
 Чудо, чудо … (Миколай),
 Нас зі святом … (привітай),
 Бо усі радіють … (люди),
 Ллється … (пісня) скрізь і всюди,
 Чудом називають у дитини очі,
 сонце на … (світанку), місяць серед … (ночі).
 Навчи, Миколаю, як нам гідно жити,
 Всім бажати … (щастя), серцем не черствіти.
 Вчитель. Діти, а давайте створимо казку св.Миколаю у подарунок.
-         Хочете? Так!
-         Отже одягайте свої костюми. Ваше завдання мімікою, жестами обіграти свої ролі і зміст.
-         Ця історія — передноворічна казка, яка була, а може, її зовсім не було. То ж слухайте і дивіться. І вирішуйте самі.

2. Казка назівається  «Незвичайна пригода» Дійові особи: Дерево, Сорока, Поросятко, Вовк, Заєць, Капосниця, Янголятко.

У Києві на Лисій горі росло дерево. На його гіллі сиділа Сорока і постійно скреготала, розказуючи останні новини. Під Деревом любило гуляти маленьке руденьке Поросятко. Тут настав вечір і Поросятко, поласувавши жолудями, вирішило лягти спати під Дерево. Тут зненацька з’явився Вовк, який завжди вночі приходив до цього дерева і починав вити. Жив під Лисою горою і Заєць, котрий дуже любив пострибати навколо дерева. А у самісіньку північ вистрибну
в Чорт і почав танцювати і визивати нечисту силу, тут усі і перелякалися. Дуб перший почав махати своїми гілками. Від цього Сорока впала з гілки прямо на Порося, яке підскочило та побігло, а Вовк за ним, Чорт приєднався, і тут таке почалось… Але ж сталося чудо: Святий Миколай побачив, що відбувається, і послав на землю свого помічника Янголятка. Хутко Янголятко прилетіло на допомогу, нарешті Чорт злякався і втік, а звірі зраділи та почали танцювати. Музика.

Вчитель. А ми з вами переконались, що гарячі серця і міцна дружба можуть творити справді справжні дива. А всі дивовижні казки закінчуються щасливим кінцем, як сталося і у наших героїв.

-         Отже добро завжди перемагає зло!
 
VІ. Підсумок.
 Вчитель. Хай ваші серця завжди будуть енергійними і життєрадісними! Слухайтеся батьків, добре навчайтеся та допомагайте один одному.
2. Молитва добру.

                                    
Хлопчик. Боже, Господи, Ісусе на колінцях я молюся.
Усі гріхи мені прости і від лиха захисти.
Просвіти моє серденько.Щоб вчився я гарненько.
Щоб вдома і у школі не робив я зла ніколи.
Щоб матусі помогав.Щоб жили ми всі здорові.
Завжди в мирі і любові.  - всі
Дівчинка. Сонечко з хати. Ісусик до хати.
Матінко Божа,Я лягаю спати,
Наді мною Божа Мати,Два Ангели по боках,І Хранитель в головах.
Глянь Ісусику на мене.Зроби гарне дитя з мене.
Я до тебе ручки зношуІ у тебе ласки прошу.
І за маму, і за тата.І за діда, і за бабу.І за всю родину.
Послухай, Ісусику, малу дитину.-всі


3. Вчитель.  Святий, щедрий Миколай
                      Йде щороку в рідний край,
                      В кожну хату, в кожен дім і несе дарунки всім.

  Наше свято дійшло  кінця, я теж бажаю вам всього найкращого, добра, миру, щастя.
 -Веселих та гарних вам зимових канікул!




Немає коментарів:

Дописати коментар