неділя, 15 лютого 2015 р.

                          Тема «Козацькому роду нема переводу!»
                                         Позаклассний захід для учнів 2 класів

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів  з героїчним минулим України, зокрема - періодом козаччини. Сприяти вихованню в дітей почуття гордості за історію своєї Вітчизни та її героїв, почуття колективізму,товариськості, добродушності, розвитку творчих та інтелектуальних здібностей вихованців, а також спритності, кмітливості, винахідливості
                                                     Хід уроку
І. Огрмомент
ІІ. Оголошення теми заходу

1.Учитель: Шановні друзі! Щиро й радо вітаємо вас у цій залі. Зібрали нас разом усмішка і святковий настрій, любов і бадьорість,бажання  бути завжди разом - і в будні, і в свята.
Славетні козацькі часи і зараз цікавлять нас. Хлопцям хочеться бути такими ж кмітливими,сміливими і завзятими, як козаки колись. Дівчата теж полюбляють хлопців-лицарів, хоробрих, винахідливих. Сьогодні ми проведемо змагання, які визначать, чи змогли б наші хлопці стати козаками. У цих змаганнях братимуть участь дві команди, кожна команда –козацький кіш зі своїм кошовим отаманом.
Але спочатку пригадаймо героїчне минуле нашого краю, ті далекі часи, коли слава предків наших, відважних козаків, гриміла у всьому світі. І недарма в одній із народних пісень співали:

Дніпро - брате,чим ти славен.
Чим ти красен, чим ти ясен?
Ой, я славен бурлаками.
Низовими козаками…

У ті давні часи ой як тяжко жилося простому народу! З нього нещадно знущалося панство, а тому люди ставали на боротьбу, а потім, уникаючи кари та знущань, залишали милі серцю місця й вирушали в мандри поодинці або сім’ями. Селилися вони на вільних землях, засновували там хутори і займалися  хліборобством, тваринництвом, рибальством. І називали вони себе козаками,тобто вільними людьми.
А деякі тікали ще далі, на низ, за пороги Дніпра - на Хортицю, Томаківку – острови в пониззі Дніпра. І почали цих людей називати низовими або запорізькими козаками.
До лав козацтва вступали найсміливіші, наймужніші, найвитриваліші люди, бо на них чекали військові походи й битви, тривала повсякденна боротьба проти  ворогів.
Запорізьку піхоту вважали найкращою в Європі. А на морі козаки воювали на легких та маневрених човнах-чайках, вели морські бої, визволяли українців з турецької й татарської неволі, охороняли береги.
Козаки воювали з ворогами, а народ оспівував їхній героїзм у думах та піснях, де козак - лицар постає в ореолі геройської слави.
2.Козак Мамай. Я – козак Мамай і до вас потрапив із далекого минулого.
3.Учитель. На машині часу чи як?
4.Козак Мамай. Не знаю, що таке машина часу, та оскільки я – козак-характерник, то вмію робити такі речі, які не вміють робити звичайні люди. І до вас я потрапив не просто так. Заглянувши в майбутнє, я дізнався, що ви не забуваєте минулого своєї Батьківщини, своїх легендарних предків. І вирішив навідатися до вас, щоб познайомитися зі своїми нащадками – юними козачатами. А чи гідні ви носити це звання – юні козачата? Зараз ми це перевіримо через випробування, які я для вас підготував.


5.Учитель.. Тож доведіть, що козацькому роду нема переводу! Козаки ХХ1 століття завітали до нас на козацькі змагання.

ІІІ. Йде представлення команд і їхніх капітанів – отаманів.

1.Оголошується перший конкурс - «Історична вікторина»


1. Козацька держава? ( Запорізька Січ)
2.Острів, де жили козаки? (Хортиця)
3.Кому заборонено було навіть ступати на Січ? (Жінкам)
4. Свята покровителька козаків, в честь якої була збудована Церква? (Свята Покрова)
5.Вірний друг козаків? ( Кінь)
6.Козацька зачіска. (Оселедець)
7.Бойове мистецтво козаків. (Бойовий гопак)
8.Козацький човен. (Чайка)
9.Хто такий пластун? (Найкращий козак-розвідник)
10.Що означає слово «козак»? (Вільна людина)
11.Яка головна козацька страва, в яку додавали пшоно? (Куліш)
12.Будівлі, в яких жили козаки.(Курені)

2.Конкурс козаків-любомудрів
Команди отримують конверти із записаними словами. Необхідно вибрати ті, які стосуються козаків. Команда, яка правильно і швидко виконає це завдання, отримає 5 балів. Пропонуються такі слова: булава, машина, трон, гетьман, оселедець, отаман, шаровари, радіо, шабля, маршал, курінь, білет, січ, люлька, бунчук, клейноди, комп’ютер, писар, тавро, корогва, блокнот, чайка, галера.

3.Конкурс «Бій півнів»
З кожної команди в коло запрошують по одному учаснику, які мають приблизно рівну вагу. Стоячи чи стрибаючи на одній нозі і тримаючи руки за спиною,потрібно виштовхнути з кола суперника.
Вважається переможцем той учасник, суперник  якого став на  дві ноги або розірвав руки.

4.Конкурс «Біг з перешкодами»
Необхідно подолати перешкоди. 


5.Конкурс «Частокіл»
У наступному конкурсі перемагає  та команда, яка зуміє  швидше відгадати пораду козака Мамая. Для цього необхідно за порядком «зібрати» літери: від найбільшої до найменшої.

УПОІЖОИЬДЗСОТПРСРМ

Відповідь: Подружись зі спортом!

6.Конкурс отаманів
До журі запрошують отаманів для захисту емблем. Захист емблем.

7.Конкурс  козацького прислів’я
У ньому бере участь уся команда. Тож хай командний дух переможе. Кожній із команд на вибір пропонуються по 2 конверти, в яких лежать розрізані прислів’я, які команда повинна зібрати за 1 хвилину :

а) Борщ/ та/ ка/ша/ ї/ жа/ на/ ша;
б) Ко/ за/цько/му/ ро/ ду/не/ма/пе/ре/во/ду.

ІV.Заключна частина

Козак Мамай. Друзі, я приємно вражений. Усі учасники команд і глядачі були дуже активними. Молодці, ви добре позмагалися. Настав час підбити підсумки.

V.Слово журі. Нагородження переможців.

Учитель. Ось і закінчився наш похід у козацькі часи. Козакам уже час повертатися до рідних домівок.
В крові у нас - козацькі гени,
В душі у нас - Велика січ,
Вона дарує нам натхнення,
Вона співає день і ніч.

(Дівчата в українських костюмах співають українську пісню)
Козак Мамай. Я переконаний, ви всі гідні називатись  юними козаками.
Нехай же козацькому роду не буде переводу!

Немає коментарів:

Дописати коментар